Geoblog.pl    reclusse    Podróże    2024 - D o o k o ł a Ś w i a t a !    Spokój wśród natury
2024

Spokój wśród natury

Turcja
Turcja, Iztuzu

Wczoraj wieczorem dotarliśmy do jednego z najpiękniejszych miejsc, jakie do tej pory widzieliśmy – Iztuzu View Point. Miejsce, w którym czas jakby się zatrzymał, pełne spokoju i uroku. Po prostu musieliśmy tu zostać na noc. Zasypialiśmy w ciszy, pod rozgwieżdżonym niebem, otoczeni naturą.

Rankiem obudziło nas delikatne promienie słońca, a śniadanie i kawa smakowały tutaj jak nigdy wcześniej. Powietrze jest świeże, a widok na zatokę i plażę zapiera dech w piersiach. Dzień postanowiliśmy spędzić w pełni relaksując się, nie śpiesząc nigdzie. Niektóre miejsca mają w sobie coś magicznego, co sprawia, że chce się tu zostać na dłużej, a Iztuzu jest zdecydowanie jednym z takich miejsc.

Plaża Żółwi – Iztuzu, znana też jako "Plaża Żółwi", to jedno z głównych miejsc lęgowych zagrożonych wyginięciem żółwi karetta. Jest to chroniona strefa, a jej unikalne położenie między morzem a deltą rzeki sprawia, że to wyjątkowy obszar przyrodniczy.

Piękno bez tłumów – Plaża Iztuzu, długa na prawie 5 kilometrów, pozostaje dość cicha i spokojna w porównaniu do innych popularnych miejsc turystycznych w Turcji, co czyni ją idealnym miejscem na relaks.

Ochrona przyrody – Ze względu na obecność żółwi, plaża jest zamknięta dla turystów od zachodu słońca do wschodu, aby umożliwić żółwiom bezpieczne składanie jaj.

Jak na razie, to jedno z tych miejsc, które skradły nasze serca. Cieszymy się tym spokojem aż do wieczora, czekając na zachód słońca, który tu, w Iztuzu, będzie z pewnością niezapomniany.