Geoblog.pl    reclusse    Podróże    2024 - D o o k o ł a Ś w i a t a !    Gotowi na kolejne przygody.
2024

Gotowi na kolejne przygody.

Turcja
Turcja, Ephesos

Dziś wstaliśmy wcześnie, bo czekał nas intensywny dzień pełen atrakcji. Pierwszym punktem na trasie były starożytne ruiny Efezu, jednego z najważniejszych miast antycznego świata. W czasach swojej świetności Efez był domem dla filozofa Heraklita, który głosił, że wszystko płynie – stąd jego słynne „panta rhei”. Fascynujące miejsce, pełne historii, jednak nasza przygoda nie zaczęła się najlepiej. Dwugodzinne opóźnienie i tłumy ludzi sprawiły, że początkowo nie mogliśmy w pełni docenić piękna tego miejsca.

Po ruinach w Pamukkale mieliśmy dość wysokie oczekiwania, dlatego pierwsze chwile w Efezie były nieco rozczarowujące. Ale wszystko zmieniło się, kiedy dotarliśmy do Ephesus Experience Museum. Tam obejrzeliśmy spektakl, który całkowicie odmienił nasze postrzeganie tego miejsca. Było to jak podróż w czasie, która tchnęła nową energię w naszą wizytę.

Po tej inspirującej chwili, zrelaksowani i z nowymi siłami, ruszyliśmy w dalszą drogę, gotowi na kolejne przygody, jakie czekają nas w tej podróży.