Geoblog.pl    reclusse    Podróże    2024 - D o o k o ł a Ś w i a t a !    Miasto pełne tajemnic.
2024

Miasto pełne tajemnic.

Turcja
Turcja, Istanbul

Dzień rozpoczął się od szybkiego śniadania, bo przed nami czekała pełna wrażeń podróż po najbardziej fascynujących zakątkach Stambułu. Na początek skierowaliśmy się do Pałacu Topkapi – miejsca, gdzie przez wieki rezydowali sułtani osmańscy. Wnętrza pałacu tchną luksusem i historią, ale najbardziej porusza mroczna aura haremu. W legendach o intrygach, walkach o władzę i miłości można wręcz zanurzyć się, spacerując po tych komnatach. W pałacu znajduje się też jeden z najbardziej czczonych reliktów – laska Mojżesza, którą według tradycji prorok rozdzielił wody Morza Czerwonego. Chwila, gdy staliśmy przed tym świętym przedmiotem, była pełna refleksji.

Z Topkapi ruszyliśmy na prostsze, ale równie satysfakcjonujące przyjemności – nad Mostem Galata zjedliśmy słynną rybę w bułce. Prostota tego dania w połączeniu z widokiem na Bosfor ma w sobie coś wyjątkowego. Z pełnymi brzuchami przeszliśmy na zachód słońca przy Galata Tower. Patrząc, jak złote światło dnia ustępuje miejsca nocnym migotliwym światłom miasta, czuliśmy, że to jedno z tych miejsc, które nigdy nie przestaje zachwycać.

Po tej chwili magii spacerem udaliśmy się na ulicę İstiklal, serce wielokulturowego i żywiołowego Stambułu. Barwne światła, muzyka i zapachy wypełniały atmosferę, a każdy krok odkrywał nowe oblicze miasta. Naszą wędrówkę zakończyliśmy na Taksim Square, miejscu z burzliwą historią. To tutaj miały miejsce wielkie protesty i walki, które pozostawiły trwały ślad na współczesnej Turcji.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do naszego miejsca na nocleg. Stambuł to miasto, które żyje i oddycha swoją bogatą historią, a my czujemy, że zaledwie dotknęliśmy jego tajemnic.