Geoblog.pl    reclusse    Podróże    2024 - D o o k o ł a Ś w i a t a !    Oman jest cudny!
2024

Oman jest cudny!

Oman
Oman, Bimmah

Dzień rozpoczął się dla nas niezwykle wcześnie, równo o wschodzie słońca. Tutaj w Omanie wczesne wstawanie to klucz do przetrwania, bo już o 8 rano temperatury stają się dość męczące. Na naszym noclegu na Bandar Al Khairan cienia niestety było jak na lekarstwo, ale to w żaden sposób nie odebrało nam radości z poranka. Nasze śniadanie odbyło się w niemal idyllicznych warunkach – otaczała nas cisza, którą przerywały jedynie dźwięki natury. W zasięgu wzroku ani żywej duszy, tylko my, przyroda, kozy przemykające gdzieś między skałami i koty, które pojawiały się i znikały.

Po nastrojowym poranku ruszyliśmy w kierunku Bimmah Sinkhole, jednego z najbardziej unikalnych miejsc w Omanie. To zapadlisko, wypełnione niesamowicie turkusową wodą, wygląda jak wyrwa w ziemi prosto z baśni. Według lokalnych legend, powstało ono przez uderzenie meteorytu, co czyni je jeszcze bardziej fascynującym. Przejazd tam dostarczył nam wielu wrażeń – prowadziła nas szutrowa droga przez malownicze góry, a krajobrazy były po prostu zachwycające.

Bimmah Sinkhole to miejsce, które przyciąga nie tylko swoim pięknem, ale i spokojem. W upalny dzień zanurzenie się w tej chłodnej wodzie było jak wybawienie. Otoczenie ciszy i monumentalnych klifów tworzyło atmosferę idealną do odpoczynku. Mogliśmy dosłownie odetchnąć pełną piersią, delektując się chwilą relaksu.

Nieśpiesznie, podążając wybrzeżem, ruszyliśmy dalej w kierunku Tiwi, zatrzymując się co chwilę, by podziwiać przepiękne klify i białe plaże. Każdy zakręt odsłaniał coraz to nowe pejzaże – surowe, dzikie, a przy tym zupełnie puste. Nie było tłumów, nie było hałasu, jedynie natura i jej spektakularne dzieło. Oglądając ten krajobraz, czułem się jak na końcu świata.

Na zachód słońca wybraliśmy miejsce, które bez wątpienia zapisze się w naszej pamięci na zawsze. To prawdziwa perła, jedno z tych miejsc na Ziemi, które potrafią wzruszyć samym widokiem. Ale o tym opowiemy więcej jutro. Dzisiaj zostajemy tutaj na noc, podziwiając, jak światło dnia ustępuje miejsca gwiazdom, a przyroda wokół nas zapada w nocny spokój. To będzie magiczna noc, a przed nami kolejne niesamowite przygody. Zostańcie z nami!